Har du frågor, eller behöver du hjälp med något?

Kontakta oss på supporten:
Epost: partnersupport@portify.se
Telefon: 010-5850860

Reklamation vid fel på enhet

    Hej kära kund!

    För att vi i vår tur ska kunna reklamera returnerad enhet så behöver vi lite information om skadan eller orsaken till returen. 
    Enheten måste vara i ok skick när ni reklamerar den. När ni kontrollerar själva hårdvaran. Tänk på att ställa bilen någonstans där det finns bra GPS täckning så att ni inte står i ett garage eller liknande.

    1: Finns det någon tydlig skada på enheten? Garantin täcker inte skador, enbart fabrikationsfel, så är enheten skadad – då får ni beställa ny enhet. Om så inte är fallet går ni vidare och kontrollerar hur den sitter.

    2: BATTERI ENHETER:

    Kontrollera att enheten är rätt monterad. Pluskabeln skall vara monterad på pluspoolen. Minuspoolen skall vara monterad någonstans i chassit, inte på minuspoolen. 

    Sitter enheten fast, så den inte skramlar runt?

    Är kablarna hela och sitter fast som dom ska?

    Blinkar lamporna?

    _______________________________

    3: OBD ENHET:

    Sitter enheten i OBD uttaget fast ordentligt?

    Blinkar lamporna på OBD enheten?

    Om allt ser rätt ut gällande montering, då kommer vi att kontrollera i backoffice och återkommer till er med intruktioner om hur vi går vidare.

    Har vi haft ärendet i supporten?